Wat is fdx en waarom zet FedEx dit in de markt?
Enige weken geleden bracht FedEx het nieuws naar buiten dat het een nieuw product aan het bouwen is. Fdx moet een nieuw platform worden waar klanten het hele logistiek proces kunnen volgen.
Wat is fdx?
Fdx is het eerste data gestuurde handelsplatform. Het moet het hele klanttraject met elkaar verbinden. Daardoor moet het voor bedrijven makkelijker worden om de vraag te laten groeien, de conversie te verhogen, de afhandeling te optimaliseren en het rendement te stroomlijnen.
Het sleutelwoord hier is data. Deze zal geleverd worden door FedEx en zal de kopende en verkopende partij meer inzichten verschaffen.

FedEx beloofd met fdx het volgende
- Groei van de vraag van consumenten door te verbinden met het ShopRunner netwerk
- De conversie verhogen door meer informatie te delen. Data als geschatte leveringsdata en tijdvensterupdates. Niet alleen na de aankoop maar al op de productpagina en in het winkelwagentje.
- Verbeter de zichtbaarheid en controle van zendingen. Bekijk zendingen vrijwel in realtime,
- Het inzichtbaar maken van koolstofemissies is belangrijk. De gebruikervkrijgt toegang tot gedetailleerde gegevens over de CO2-uitstoot via FedEx® Sustainability Insights om duurzamere beslissingen over de toeleveringsketen te helpen nemen.
- Stroomlijn retourzendingen. Stroomlijn, configureer en beheer digitale front-end retourervaringen, gegevensuitwisseling en fysiek transport voor retourzendingen op één platform.
In het najaar wanneer fdx live zal gaan zullen de volgende functionaliteiten ook toegevoegd zijn.
- Optimaliseer de orderafhandeling. Integreer realtime FedEx-netwerkinzichten in orderbeheersystemen. Dit zal helpen bij het vinden van optimale verzendroutes en snelheden voor efficiëntere, kosteneffectievere leveringen.
- Creëer een aangepaste ervaring na aankoop. Voldoe aan de merknormen, van het volgen van bestellingen tot retourzendingen. Deze mogelijkheid zorgt voor transparantie met leveringsdata en nauwkeurige verzendupdates.